onsdag 7 augusti 2013

Får och elefanter och lite babbel

Det är alltid roligt att sy smått,och den här bodysuiten i storlek 62 blev fasligt söt tycker jag! Så nöjd man blir när både kantband och knappar matchar så bra. 

Mönstret är från Ottobre 1/2013 och har egentligen ingen knäppning, vilket är helt galet på små plagg - man får dem ju inte över huvudet! Så jag lade till ett snabbsprund, och saken var ordnad!
Den här t-shirten sydde jag till Elsa i början av sommaren. När jag inventerade garderoben så insåg jag att den var ganska full, så jag fick för mig att sälja den. Kanske ångrar jag mig liiiite.... Elefanterna är ju så vansinnigt fina! Jaja, gjort är gjort, och det är ju inte brist på kläder i hennes garderob direkt :)

I helgen ska vi åka till Magnus föräldrar i Borlänge, och jag kom på den briljanta idén att Magnus och barnen ska åka före imorgon och jag komma efter på fredag! Det betyder att jag har nästan hela torsdagen och halva fredagen för mig själv - aaaaaah! Efter ett år som mammaledig så längtar jag verkligen efter att vara själv. Vad jag ska göra? Tja... sy, klippa gräset, äta nåt gott, ta en lur på soffan! Tiden kommer säkert gå alldeles för fort, men jag ska njuta...

Lämpligt nog ligger ju Rosa Huset i Borlänge, då kan jag ju bara inte låta bli att köpa hem en bit av det här tyget. Visst är det gulligt?


Inga kommentarer: