fredag 30 augusti 2013

Hej och hå passa på

Jag är ensam hemma, och kostar på mig att dricka morgonte framför datorn och slänga iväg ett blogginlägg. Jag passar på helt enkelt. Jag vet inte hur ni är, men jag passar på ganska mycket här i livet med småbarn. Typ passar på att vattna blommorna när jag pratar i telefon, tvätta handfatet när jag sitter på toa, diska medans pastan kokar. Utnyttjar varje liten tidssnutt. I helgen ska jag till Loka brunn med min orkester, och det är nästan så jag vill ta med symaskinen så jag kan passa på att sitta och gasa lite på mitt rum efter middagen ikväll. Men nej, det ska jag inte såklart.

Här är ett bebisset som jag har sytt till en bebis som fortfarande är sin mammas mage. Det var lite svårt att hitta samma nyans av turkos till kantband, mudd och velour, så det fick bli ljus och mörk turkos velour tillsammans. För att binda ihop det lite sydde jag en ljusturkos täcksöm i byxans gren, det syns lite dåligt på bilden, men det blev väldigt piffigt!

Mönster:
Omlottbody, eget i storlek 56. Muddbyxor, moddat från Ottobre 5/2006.

Material:
Elefantjersey från Rosa huset, turkos jersey från Göksäter till kantband. Velour från Stoff och Stil och mudd från Liandlo.

För övrigt så blir jag allt mer förtjust att kanta med jersey. Visst det är pilligt, och ibland blir det små veck på baksidan, men resultatet blir ändå himla bra. Och att kanta med tyg som kostar 69 k/m känns ju helt ok! 

10 kommentarer:

Pysselnabon sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pysselnabon sa...

Men så knasigt, nu försvann kommentaren av någon anledning. Det jag skrev var;
Så fantastiskt fint set! Jag tycker det två turkosa nyanserna gör sig väldigt bra tillsammans!
Anna

od Andulky sa...

Jättefint!!!

Syserine sa...

Fin unisex!

Sofia / rufi design sa...

Det där med att passa på känner jag igen så väl! Idag skickas sonen iväg med kompisar på utflykt över natten och vi ska passa på att båda gå på brunch, kräftkalas och så hoppas jag hinna sy lite också. Har också funderat på en tur till tippen, sätta upp gardinstång och kanske en tur till ikea. Fast mest av allt tänker jag att vi borde passa på att vila lite!

Bodyn och byxorna var verkligen söta! Och jag håller med om jerseyn, blir väldigt fint och lite tunnare. Brukar du köra med 3 eller 4 vik med jersey?

annas alster sa...

Haha Sofia, hann du med allt? Det är ju sååå mycket msn vill göra när man är barnfri. Jag har trevik till Jersey, annars skulle det bli för tjockt tror jag. Testa! Det blir fint tycker jag, oftast iallafall :)

Sofia / rufi design sa...

Haha, nä, brunch, sy och kräftkalas har hunnits med. Men någon förskoleförkylning har invaderat hemmet så idag blir det nog väldigt lugnt innan barnet kommer hem igen. Lite lyxigt det också, bara vara hemma båda vuxna och ta det lugnt!

Brukar också sy med 3 vik när jag använder jersey till kantningen, känns lite lättare att hålla reda på.

Anonym sa...

Superfint set!

Känner igen det där med att passa på... ibland passar jag på så mycket på vägen (typ bära upp kläder eller leksaker till övervåningen när jag ändå ska hämta nåt uppe) att jag glömmer det jag egentligen skulle göra...

Att diska, plocka ur och i diskmaskinen samtidigt som jag lagar mat är standard för mig. Irriterande nog har inte sambon samma simultanförmåga...
/Åsa

jennie sa...

Men gud så fint! Jag och M får skrutt i januari och något sådant här skulle ju vara perfekt :) Så duktig du är!!

Ha en härlig lördag <3 Jennie

annas alster sa...

Tack Jennie vad glad jag blir! Så småningom kommer jag släppa på mitt beställningstopp så så får du maila mig om du är sugen på att beställa några bebiskläder! :)