onsdag 27 juni 2012

Effektivt i Ekeby

Vad det är gudomligt skönt med sommarlov (som jag väljer att kalla det trots att jag inte jobbar som lärare just nu). 

Speciellt lugnt och fridfullt har vi det just nu eftersom Elsa åkt med mormor och morfar till Orust. Men inte ligger vi på latsidan för det! 

Det finns ju miljoner saker att fixa med här hemma. Enorma trädgårdprojekt (som maken är ansvarig för) och trevliga inomhusprojekt (som jag är ansvarig för). Jag hjälpte faktiskt till med grävandet idag, men med dryga 2 månader kvar av graviditeten kände jag att en timme i myllan fick räcka. Jag ägnar mig hellre åt fönsterputsning, bullbak och gardinsömnad. Och sömnad av pyttekläder såklart!
Material: 
Härliga tyger från Liandlo, och mina finaste knappar från Etsy.


Mönster:
Typ eget i storlek 56. Jag har plockat fram Elsas gamla babykläder nu, och ja, det verkar vara en 56:a rakt upp och ner. Jag vågar inte sy för små kläder eftersom Elsa vägde 4410 g när hon föddes. Känner på mig att den här bebisen kommer vara av samma storlek....


Sämsta: 
Nä, ingenting just nu. Förutom att  vi saknar Elsa nu och då. Men vi ses ju snart igen.


Bästa:
Min effektivitet dessa dagar! Jösses vad saker jag har fått uträttat. Undra hur länge energin kommer hålla i sig? :)

8 kommentarer:

Emilia sa...

Härligt med energi - hoppas att den håller i sig länge så att du orkar sy ännu fler fina pyttekläder och annat kul ;)

Gittan sa...

Jätte fina bodys!!! Och tygerna är ju bara så somriga!!

Slow-Eva sa...

Vad härligt med energi! Det unnar jag verkligen än gravid syster ;)

Karin sa...

Grattis till det väntade lilla knytet! Jättesöta bodysar :)

Maria sa...

Vilka söta bodysar! :) Ska själv få en till bebis i augusti, så har också projekt babykläder på G. :)

Alice BraLLan sa...

Stiligt och snyggt! Klöverbodyn var vrålsnygg. Det är så fint med vitt, synd det är oparktiskt när de blir större.

Paula sa...

Å så söta!!

Jenny B sa...

Så fina! Jag klippte till två bodys i samma tyger för en vecka sedan till min lilla tös, men har inte hunnit sy ännu. Blir sugen på att få dem färdiga nu.