onsdag 6 juni 2012

Nöjessömnad!

I helgen nöjessydde jag en hel del, men jag har knappt kommit åt datorn eftersom mannen arbetat så mycket... Men nu är han och klipper sig och Elsa roar sig med annat, så jag passar på att visa vad det blev!

När jag såg de här tygerna bredvid varandra på strykbrädan kändes det ganska givet vad jag skulle sy! Raglantröja i storlek 86 i härliga tyger från Liandlo. Den turkosa färgen är lite starkare i verkligheten.

Dessutom kände jag för lite snuttrensning. Ni vet, sy upp såna där små bitar som bara ligger och irriterar.


Det var med nöd och näppe jag fick ut den här molnbodyn i storlek 62...

... och med lite mer marginal den här sommarbodyn i storlek 56, med muddar i jersey.


Alltsammans är till salu och följer med Fru alderblad på marknad på lördag. Hon har vänligheten att sälja lite av annas alster på Deeds designmarknad medans jag håller vårkonsert på länsmuséet!

3 kommentarer:

Syserine sa...

Härliga plagg! Liandlo har så himla fina tyger just nu! Kanske jag ska ta mig en tu på marknad till helgen?

Annikwa sa...

Vilka jättefina plagg! Jag blev inspirerad att sy något i mitt bruna molntyg med rött kantband till :-)

Pernilla sa...

Så mycket fint du sytt älskar tröjan med randig ärm!