måndag 11 juni 2012

Syskonmatchning till Ekeby

För ett tag sen fick jag en förfrågan om att sy en syskonmatchning från en mamma här i Ekeby. För att kunna färdigställa den fick jag köpa min tredje meter av det röda klövertyget. Sy mycket har jag aldrig sytt av något tyg förut! 

Klänning i storlek 74 utifrån mitt vanliga bodymönster


Klänning i storlek 104, mönster från Ottobre 1/2012


Inga konstigheter men ändå trevliga plagg. I övrigt pågår sömnad av mössor till Fröjd och oväntad försäljning av flera färdigsydda plagg. Kul! 


Nu govänner är det bara en och en halv vecka kvar till midsommar. Är det nån mer än jag som har nedräkning till semestern?

2 kommentarer:

Alice BraLLan sa...

SNYGGT! Det ser så fint och välarbetat ut. Helt perfekt.

Och ja, jag längtar tills semestern. Även om jag är föräldraledig vill jag att maken kommer hem till oss.

Petra / Popetotrora sa...

Supersöta! Det där klövertyget är så fint.

Såg att du frågade om schortsen ja ghade sytt men jag har tyvärr inte så mycket info att dela med mig av... tyget är nåt bomullstyg som jag köpte för över ett år sedan på Olsson tyger (tror jag, minns inte till 100%) och mönster finns inte. Tog ettmuddbyxmönster och sydde på linning istället för mudd, på med fickor fram och bak och sen lite kortare med upprullning där nere. Inga konstigheter alls, egentligen. :-)