torsdag 12 april 2012

Kaninmössa #2

Tänk att det redan är torsdag kväll! Det känns inte alls fel. Jag har inte varit den mest pedagogiska förskolläraren den här veckan och jag behöver helg för att ladda om. Hoppas kunna sno åt mig lite sytid då!

Här är en mössa som Elsa fick tidigare i veckan. Det har tagit flera veckor för mig att fundera ut vad hon skulle ha för mössa till sin nya röda skaljacka med svarta detaljer. Till slut blev det såhär enkelt.


Svartvitrandig jersey från Stoff och Stil, samt kanintryck från Glada Grodan. 

Elsa älskar mössan såsom hon gör med alla kläder man kan sätta namn på. Till exempel accepterades de nya stövlarna jag panikköpte i tisdags helt och fullt. Anledning? De var röda med vita hjärtan på. Enfärgade stövlar hade inte varit alls lika intressanta. Så tror jag att det ligger till hos denna envisa tvååring. Som på mammas kommentar om nyköpta röda jeans säger: Nä. Essa ha tajts. Baaaaaja tajts. Suck.

2 kommentarer:

Memmels morot sa...

Fin mössa, klart Elsa gillar den! Jag pusslade med K för ett tag sedan, bitarna med kaniner var favoriter såklart.

Här blir det inget sytt alls, det här med att nästan ha en overlock är omotiverande. Men jag ska ta tag i luvtröjan, det känns som en roligt utmaning att få ihop den!

har du sytt något i dom randiga tygerna från ohlssons? Är dom bra?

Slow-Eva sa...

Haha, jag känner igen det där med bestämdheten.
Superfin mössa. Kanin-mössan.