lördag 21 april 2012

Tårtaklänning!

Förra helgen sydde jag den här "tårtaklänningen" till Elsa. Eller ja, det är mer som en tunika eftersom det är vad man får ut på en halvmeter om man syr i storlek 98. En halvmeter ja, varför köpte jag så lite? Jag älskar ju tyget! Men det är svårt att veta när man bara har sett det på bild...

I övrigt har vi precis upplevt Elsas första magsjuka, inte så trevligt, men vi blev hyfsat lindrigt drabbade. Min lediga fredag förvandlades snabbt till en vårda-dottern-fredag, och jag fick en del sytt medans hon kollade på Alfons. Något bra i det eländiga!

Vad det blev visar jag en annan dag. Nu ska jag försöka slappna av medans maken lägger en dödstrött men envis Elsa som inte vill sova. En vanlig kväll helt enkelt. Må så gott!

5 kommentarer:

Johanna K sa...

Vad fint det blev!
Aj då, magsjuka... Verkar vara nåt som går. Vi fick magsjuka här också, alla tre. Först dottern natten till onsdag, och sen jag och maken i torsdags kväll. Men det gick hyfsat snabbt och lindrigt över. Nu sitter vi hemma i magsjukekarantän och inväntar att de 48 timmarna ska gå. Egentligen skulle vi varit på 30-årskalas ikväll...

Dödergök sa...

Men vad fint! Att det finns så många fina och roliga mönster. Tänk om det var lika mycket fint ute i affärerna! Jag måste snart beställa någonting mer av dig innan magen blir för stor och du slutar sy. ;)

Emilia sa...

Oj vilket härligt tyg!

Fröken Pimpinett sa...

Å så fin! Magsjuka är inte kul. För första gången på många många många år har ingen i familjen fått magsjuk under vinterhalvåret - inte än i alla fall. Förra året hade däremot lilla T fyra omgångar, och jag två eller tre. Hoppas Elsa kryar på sig snabbt!

Smilla sa...

Åh så söt!!
Magsjuka är inte kul..tur att ni klarade er lindrigt iaf...