måndag 9 april 2012

Till Maja

Idag hade vi Elsas "bästis" med föräldrar här på besök! Det började med att Elsa låg på golvet och skrek i förtvivlan över att Maja ville titta på hennes pippihus. Efter det blev det bara bättre som tur var, och många kramar hann utdelas på den korta stunden de var här.

Eftersom Maja nyligen har fyllt två så hade jag sytt en tröja till henne! Tänk er en urcharmig ljusblond tvåring strutta runt i denna i sommar! 


Mönster:
Ottobre Creative Workshop, strl 92. Kroppen är något förlängd, och de korta ärmarna kantades med diffen på max för att få en lätt rynkeffekt.


Material:
Klöverjesey från Ohlssons och rosa interlock, samt jersey (till fuskknäppningen) från Jny.


Sämsta:
Att den lilla tarmen med knapparna blev långt ifrån perfekt. Efter några försök så nöjde jag mig helt enkelt. Tänkte att Majas mamma inte ville att jag slet mitt hår vid maskinerna i flera timmar.


Bästa:
Att hela tröjan blev så söt, och att jag vågade kanta med avig tvilingsöm. Det blev jättefint! Tack för inspirationen, Brallan!

8 kommentarer:

Katharina sa...

Hur fin som helst!

Syserine sa...

Supersöt! Roligt med "fusk"sprundet!

Sofia / rufi design sa...

Supersöt! Himla snyggt sprund och verkligen snyggt med den fållen!

Alice BraLLan sa...

Superfin! Man ser verkligen inte att du hade problem. Och tack för tacket ;) Den aviga breda tvillingsömmen är ju så fin tycker jag. Enda nackdelen är väl att den inte riktigt är lika hållbar.

Fin urringning förresten.

Emilia sa...

Jättefin ;)

Elin-Märta sa...

Åh, vilken söt tröja! Kövertyget är ju alldeles underbart, måste nog ta en tur till Ohlsons tyger snart och köpa lite. Snygg kombination med det rosa!

Ulrika J sa...

Tusen TACK för den fina tröjan till Maja! Kommer bli en favorit i vår/sommar, det känner jag på mig! :)

Källeriet sa...

Otroligt så fin den var! Du är duktig du.
Kram