söndag 9 september 2012

Höstkläder till bebisen

Jag tänker att bebisen är smart. Ju längre den dröjer desto mer kläder får den liksom. Det känns roligt att de flesta av kläderna i storlek 56 kommer att vara hemmasydda, och med många matchningsmöjligheter.

Jag spanade in tyget Björnar som fiskar redan till förra höstens syfestival. Men så var det slut just då, och sen har jag varit för snål för att beställa från Strömming. Men så hade hon rensning för någon vecka sen, och jag slog till på 1 m för, jag tror det var, 89 kronor! Vilket pris!

Tyget är andrahandssortering, eftersom bakgrunden har en något blå ton. Men det är inget som stör tycker jag, bara man inte försöker matcha med vitt.
Det blev en body i storlek 56...


...med matchande randiga byxor. 

Jag är jättenöjd med det här setet, så fint i färgerna. Björnar som fiskar är ett riktigt hösttyg tycker jag. Till vår lilla höstbebis.

Förresten: Jag har börjat använda min clear view foot till Coverpron. Vilken skillnad! Vilken dröm att kanta med den! Jag är helt i extas. Att tyget skulle glida finns ju liksom inte på kartan, det är bara att gasa och köra. Varför har jag inte provat detta tidigare?? Hur gör ni, använder ni vanliga pressarfoten eller någon annan när ni syr på kantband?

Så nu är jag så otroligt nördigt kantbands-sysugen. Någon som känner för att beställa en body eller fem innan bebisen tittar ut??? :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag tycker att bebisen ska komma snart så den kan bära alla dessa underbara kläder!!!

Elin-Märta sa...

Vilket fint set, björn-tyget är verkligen jättehärligt!

Alice BraLLan sa...

Så fina grejer du gör hela tiden! Och kul att bebisen väntar så du hinner sy lite ;)

Jo, det är verkligen en fördel att CW-foten gör att kantbandet inte glider. Men jag gillar att ha kontroll med pincetten, och med korta släden har man mer kontroll. Och kommer man över stora skarvar så fastnar det lättare med CW:n tycker jag. Jag är så van att sitta där med lila pincetten att jag har svårt att gå över. Knasigt kanske, men jag är en kontrollfreak också

Slow-Eva sa...

Ja! Jag vill ha en sån body i det tyget till min bäbis! Jag har inte sett det tyget förut men det är ju superfint! Färgglatt och härligt för ett barn. Oavsett kön.

OYB sa...

Snyggt! Fint med rödrandiga byxor till! Jag gör som Alice, sitter oxå där med pincetten i högsta hugg ;-)

Smilla sa...

Jättesöt body!! Trist att du får vänta på bebisen men härligt att du sytt alla "måsten" så du kan njuta av nöjessömnad! Jag tror också bebisen är smart :)

Emilia sa...

Härlig höstdress!