lördag 23 februari 2013

Finaste katterna

Förra lördagen var jag på sydag med vännerna från Stickcaféet Made with love by the Knitters. Just nu stickar jag inte med dem på måndagar eftersom jag har börjat träna. När Erik blir lite större blir det dock både träning och stickning på måndagar. Men nu är det bara att kasta sig in i bilen när träningen är slut och skynda hem för att amma kvällstrött pojke .

Hursomhelst, sydagen. Trevligt sällskap, god mat, gott fika, och så massor av tid för sömnad. Och nörderi, underbart! 



Jag hade klippt till hemma och var hur laddad som helst! Sömnaden flöt på bra och jag blev nästan färdig med fem plagg.

Ett av dem var den här klänningen till Elsas syssling Astrid.


Ursprungsplanen var en klänning i de gröna ugglorna, men eftersom Astrid har en förkärlek för katter så fick det bli det här härliga tyget istället. Enligt mamman hade Astrid tagit upp klänningen ur paketet och kramat den. Gott betyg från en drygt ettåring!



När jag skulle sy fickans söm med den aviga trippelsömmen så hoppade vänstra nåltråden ur. Aha, avig smal tvillingsöm, det blev ju riktigt snyggt! 

Och namnlappen kom jag ihåg att sätta dit, jag är så nöjd varje gång jag gör det. Usch, det är typ det tråkigaste  momentet när man syr ett plagg, varför är det så? Fästa overlocktrådarna på Huskvarnan, det är också trist. Bandkanta med coverpron är det roligaste, när den samarbetar det vill säga... :)

Pst: Jag har lagt in lite nytt under fliken Till Salu. Kika in där!

10 kommentarer:

od Andulky sa...

Fin!

Le Petit sa...

Jättefin! Snyggt med de vitsvartrsndiga fickorna! Ska också sy klänningar av detta tyg till mina tjejer, men jag funderar på ärmlösa klänningar :).

Ugglan sa...

Snyggt! Alltid lika kul med fickor.

Åsa Tidqvist sa...

Gud så fin! Finaste jag sett på länge!

Gelememos sa...

Vilken fin kombo!

Elin-Märta sa...

Alldeles underbar klänning! Och vad härligt med sydag!!!

Charlotte E sa...

Jättefin klänning!

Veroniqa / honeystuff sa...

Superfin! Vi gillar verkligen samma tyger o färger. Har också tänkt sy klänning i det tyget, med svartvit-randiga leggings till.

Igelkottmamman sa...

Åh, vad fin. Jag blir alldeles stum. Dottern älskar också katter. Du har väl aldrig kvar det där tyget så det räcker till en till klänning (storlek 104)?

annas alster sa...

Hej! Såg din kommentar först nu. Tyvärr har jag inte kvar av tyget, men roligt att du tyckte om klänningen! Hälsningar Anna