tisdag 20 december 2011

Elin-Märtas ruta

När Elsa fortfarande var liten och behändig nog att ha med sig på lokal (vilket idag är ett minne blott - o speciellt en dag som denna. Mamma-frustrationen är på topp!)så gick vi ibland och stickade på Frökens Brogrens. 


En dag var Elin där, med lilla Ruben på bröstet. När man är mamma-ledig gäller det ju att fånga upp nya kontakter. Så jag bad om hennes nummer. Lite som att fråga chans liksom. Som tur va sa hon ja, och sen träffades vi ganska mycket under våra föräldraledigheter. Sen vi började jobba har vi haft lite svårare att få till det, men nu har hon trätt in i bloggvärlden, så nu kan vi ses här. Hurra!
Edit: Haha. Inte fina Ruben utan fina Rubens kompis. 
Sa jag att det var längesen vi sågs? :)

Elin-Märtas Ruta (klick) heter hennes trevliga blogg. Kika in där vettja, och spana in hennes fina stickade alster. Lite sytt blir det säkert också framöver, ellerhur Elin?

2 kommentarer:

Elin-Märta sa...

Visst blir det en del sytt framöver, jag ska bara komma i ordning i min nya sy-hörna (som fortfarande är mest på planeringsstadiet) men sen ska det bli massvis med barnkläder hoppas jag! Vi måste verkligen ses snart, det var ju alldeles för länge sen vi fick till en träff! (Det märks på att du inte såg att det ej är Ruben på bilden utan hans kompis! Men visst, lite lika är de nog på just den bilden :-))

Minns mammaledigheten och vårt umgänge med värme när jag läser ditt inlägg. Kram på dig!

Anette sa...

Han er da bare så sød på det foto:)!