tisdag 13 december 2011

Giftigt

Här är ytterligare två plagg som färdigställdes i förra veckans syflow! Den här bodyn var det första jag sydde i Znoks nya jerseytyger. Jag älskar verkligen det här tyget. Mycket finare i verkligheten än på bild, och så blev det fräscht med vitt tycker jag. Det kan man kosta på sig när det är till en bebis.


Jag valde att bara sy ett par enkla vita byxor till. Premiärsömnad i joggingtyg, och det var väldigt tacksamt att sy i! 

När Elsa var liten hade hon vita byxor i två storlekar som passade till det mesta. Dock störde jag mig på att de åkte ner så mycket. När jag började sy så förstod jag varför. Byxorna hade en mudd i lös trikå som var lika stor som själva byxan. Inte undra på att den inte satt fast runt den lilla magen!



Mönster
Omarbetade mönster från Ottobre 6/2007 i strl 62. När får man egentligen kalla ett mönster sitt eget?

Material
Supermjuk jersey från znok, vit jny-interlock till kantning. Vit jogging och vit muddväv från Stoff och Stil.

Setet ska till
Elsa färska syssling! Det borde ha kommit fram idag. Hoppas föräldrarna blir glada!

Dagens hm
Varför beställde jag bara en halvmeter av svamptyget? Elsa kunde ju fått en tröja i det. Kanske ska lägga en beställning till. Någon i Örebrotrakten som vill vara med?


8 kommentarer:

Johanna K sa...

Åh, vad fin bodyn blev! Jag var lite skeptisk till den gula nyansen, men det ser verkligen jättefint ut! Jag är gärna med på en snutt tyg om du ska beställa :). Hör av dig när det är dags så ska jag ha funderat ut hur mkt jag vill ha! Kram

Slow-Eva sa...

Fina!
jag tycker det är svårt att hitta joggingtyg på affären. Var hittade du?

Två Små Gryn sa...

Så fint! Och visst är det så att man alltid handlar för lite tyg av de tyger man tycker mest om! =)

od Andulky sa...

Jättefint!

annas alster sa...

Tack alla! Eva: Joggingtyget är från stoff och stil!

Le Petit sa...

Vilket fint set! Jag gillar också vita byxor till bebisar då det passar till så mycket och det är ju då man ska passa på! Sedan när de börjar äta mat är det desto svårare med vitt =).

Alice sa...

Superfint! Jag har tyg-köps-förbud. Så jag får hålla tummarna att det finns kvar ett bra tag till hos Znok. Hon kommer bli urtjusig i det där.Jag tycker man hittar mycket konstigheter hos affärernas kläder nu när man själv syr. Ibland undrar man hur de har tänkt.

Nu har jag gjort ett litet inlägg om min nya overlock också, så du slipper undra ;)

anna - Gustavs mamma sa...

Men du, UNDERBAR body!
Fint tyg! Sen gillar jag att du börjat göra dem i omlott-modell, både snyggt och praktiskt!
Tack för de fina kläderna, Gustav kan fortfarande använda dem och det är många som säger att det är väldigt bra sytt och roligt tyg (drakar). Hoppas ni får en fin jul!