söndag 18 december 2011

Så kan det gå

En kväll i veckan tog jag mig i kragen och ritade om omlottbodymönstret i storlek 56. Jag skulle ju gentligen bara rita lite. Men som så ofta så blev det såhär:
"Gött, nu har jag ritat klart mönstret. Äsch, jag klipper ut när jag ändå håller på........ Mmm, va fint det kommer bli. Jag syr ihop raglansömmarna så är jag liksom igång.......... Äsch, jag ska bara skära till kantbandet. Det är ju så himla tråkigt. Ingen idé att spara det till sen. ...........Jag passar på att sy på det också när jag ändå sitter här nere........ Rackarns, bandet var 3 centimeter för kort. Ingen idé att spara all den här tråkiga sprättandet till en annan kväll. Jag gör om....... Osv osv.

Till slut satt jag där med en färdig body. Och jag som bara skulle rita mönster :)
Mönster 
Superommodifierat från Ottobre 6/2007. Motsvarar storlek 56/62.

Material 
Hjärtjersey och interlock från Liandlo. Nu väntar jag bara på att klöver ska komma i rött också :) 

I övrigt
Har jag kokat stenhård knäck (är fortfarande inte kompis med induktionshällen), varit på bio, sytt lite mer med coverpron, spelat i kyrkan, fikat med vänner och på det hela taget haft en jättebra helg. Nu planerar jag att toppa den med en sykväll. Gokväll!

7 kommentarer:

Två Små Gryn sa...

Känner igen det där! Men så blir det bara för att det är så kul att sy. Söt body sydde du ihop med!

Jonna sa...

Tror nog att du kan kalla det ditt eget, känns inte som att det är så mycket ottobre kvar...:)

Elin-Märta sa...

Vilken underbart söt liten body! Jag blir så sugen på sy när jag läser din blogg så jag tror jag ska påbörja nån liten tröja redan ikväll! Annars har det mest blivit stickning för mig på sista tiden. Har kommit igång med mitt bloggande också nu, så himla skoj! Kram / Elin

Alice sa...

Så stiligt det blev. Det är ju så kul när man "råkar" göra mer än man tänkt.

OYB sa...

Jättesöt!

Emmak sa...

Tack än en gång för de fina bodysarna. Lånade bilder till min blogg men jag länkade tillbaks till dig. Hoppas det är ok. Säg till annars!

Anonym sa...

Finfin! Jag vill alltid ha vuxenkläder i samma tyg när jag ser så här fina kläder.