torsdag 29 december 2011

Övningsplagg

Jag och bandkantaren kommer allt bättre överens, men jag är ganska övertygad om att vi behöver spendera mycket tid i varandras sällskap innan vi känner varandra till fullo. Alltså blir det en del övningsplagg här hemma.


Den här klänningen övade jag fram innan vi åkte för att fira jul. Det syns ju inte på bilderna, men sömmen svajar lite på kantbandet på några ställen. 



Inget som stör, men ett tränat kantbandar-öga ser det naturligtvis. Känner att jag har en generös period framför mig :)

Just nu är coverpron trädd i rött (flera plagg kommer), och igår kände jag för att ta till vara några småbitar som låg och drällde. Jag som inte är så förtjust i svart till småbarn blev hur som helst väldigt förtjust i den här bodyn.
Jag är till salu!


Sprättade bara en kantning, i övrigt gick det som på räls!
Pricken över i:et blev de nya snygga knapparna jag fick av min man i julklapp:


Mer om dessa i ett annat inlägg. Men tänk att ett gäng färgglada knappar kan göra en så himlans glad?!


Mönster: 
Storlek 80 respektive 62. Modifierade Ottobremönster.


Tyger: 
Från Jny, alltihopa.


För övrigt:
Så läser jag en mycket bradig bok, njuter av ledigheten och ser fram emot morgondagens sydag i glada vänners lag!



8 kommentarer:

Retroknappen sa...

oj så FINA! gillar båda men den översta var snäppet snyggare! : )

Pysselpralinen sa...

Jädrar vilka fina grejer du gör! Visserligen sitter jag som ett frågetecken och kliar mig i huvudet när jag läser dina inlägg, har ingen aaaning om vad allt det där som man tydligen använder när man syr barnkläder är. Och lite knepigt verkar det så jag blir inte supersugen på att testa. Tror jag håller mig till mina pålitliga raksömmar i präktiga bomullstyger. (fegis? eller kanske bara realist);)
Men urfina är de att titta på, dina alster!

Dödergök sa...

Ååå vilka godisbitar! Hade gärna använt bägge plaggen själv om storleken hade varit lite mer passande. ;)

Memmels morot sa...

Jätttefint matchat med den svarta bodyn! Ha det så trevligt imorgon, jag kommer med nästa gång.

Marina sa...

Så fina!

Alice sa...

Och vad snygga grejer! Underbara. Skönt med lite renare plagg utan för mycket mönster. De svarta tyget passade ju finfint med röda kantband. Blev super!

Vissa kvaliteer (även inom interlock) glider jag omkring på lite grann. MEdan vissa går som en dans. Den tunnaste från JNY (de har två olika som de kallar "tunna") är skitsvår. Den andra superlätt. Så svårt att veta innan tyvärr.

Alice sa...

Ja, jag tror deras är bra att kanta med. Köpte massa saker från MG för länge sedan (februari 2010 kanske?)som blandats in med övriga tyger. Grävde fram lite gammal interlock som kan varit från MG och den var jättebra att kanta med. Men den kan även kommit från någon annanstans.... Tycker det mesta från gömmorna i interlock fungerat bra. Det svåraste har varit JNY:s supertunna.

Inget vidare svar från mig med andra ord. Haha, kanske är det bra....

Sofia / rufi design sa...

Haha, börjar nästan tror att jag omedvetet varit och läst din blogg innan jag började med bandkantaren. Tur att jag inte lusläst tidigare, då skulle det kännas som jag härmade med varenda idé som dyker upp!

Hoppas sylusten återvänder snart! Jag tycker den bästa medicinen brukar vara att sätta sig och sy. Men så gäller det ju att komma så långt och alla kan ju inte ha lika mycket tur som jag som får fina kommentarer i precis rätt tid!