lördag 31 december 2011

Snudd på slut

Ja, govänner, nu är 2011 snudd på slut. Jag tycker om att tänka tillbaka på året som varit. Sammanfatta och summera. Eller bara reflektera.




2011 var mitt andra år som mamma, ett år då jag verkligen växte i föräldraskapet. Jag  gladdes och älskade, kämpade och slet, grät och var så trött. Vet ni att vi köpte en grill i somras? Vi använde den inte en enda gång. Är det inte så man mäter lycka på sommaren liksom. "vi grillade och träffade kompisar varenda kväll". Näpp. Jag ville bara vara ifred. När jag började jobba mådde jag bättre än på länge. Så mycket för det där med semester.


För 2011 var ju året då jag började jobba som förskollärare. Mycket har hänt med min yrkesidentitet sen dess. Jag är stolt över mitt jobb och det jag gör på jobbet, våra barn och mina kollegor. 


Sist men inte minst var ju 2011 helt klart sömnadens år. Jösses vad mycket jag har sytt. Vad jag har lärt mig mycket. Och tänk vad jag får genom den här bloggen. Omtanke, gemenskap och vänskap! Det är inte illa.


Nu ska jag duscha, sy och äta julgodis i en salig röra, ända tills det nya året ska firas ut lite längre ner på gatan. Tills vi ses igen: Gott nytt år!

2 kommentarer:

Syserine sa...

Härligt ärligt : ) Vi bor med falurödfärg och vita knutar på slätten söder om Er! Gott nytt år! Riktigt kul att ha hittat din blogg!

Ulrika sa...

Haha! Känner igen mig! Vi FICK värsta grillen av vänner i våras. Vi grillade inte en enda gång! Nu på nyårsaftonen grillade vi korv på den. Klövertyget är jättefint! Måste gå och titta efter det! En sån där kantmaskin, är de dyra? Är de bra? Är de bara för stretch?