tisdag 27 december 2011

Klövrigt och hjärtigt

God fortsättning! Hur har ni det i stugorna? Här mås det alldeles utmärkt. Bio väntar ikväll, och vi har haft oförskämt mycket barnavlastning dessa dagar. Känner mig full av energi! Sen vi kom hem har jag snott åt mig lite sytid. Sent igårkväll smet jag ner och sydde till Mia Skäringers vinterprogram. Kan det bli bättre?


Men idag visar jag lite gamla alster. Den här bodyn t ex, syddes för att följa med på julmarknad, tillsammans med en långärmad tröja i samma tyg. Tröjan blev såld, men den här lilla godbiten blev kvar. Är den inte vårig och fin?



Finns att köpa, ta en titt under min "Till salu"-flik!


Och så vill jag visa Elsas julklänning. tillsammans med ett par bruna strumpbyxor har hon varit bedårande söt.

Jag valde att göra en riktigt enkel modell (som om jag någonsin gör något rysch-pyschigt?) för att tyget liksom skulle få tala för sig själv. Det är verkligen underbart fint, och känns som en härlig kvalitet också.

Jag kom nyss upp från syrummet, och kan bara tala om att nu är jag och CoverPron vänner igen. Riktigt goda vänner till och med. Ingen som vill lägga en beställning på kuvertbodys så jag får gå ner och öva?? :) 


/En glad Anna

7 kommentarer:

Smilla sa...

Finfina plagg, julklänningen är ju för söt!

Alice sa...

Skönt att ni är vänner igen! Så fina grejer. Själv så blev det inga julkläder åt de egna barnen. Jag hade fullt upp med att få julklapparna klara.

Det där klävertyget fårn Michas är ju så underbart. Synd att man har tygstopp, men det är ju av en god anledning (inköpet av mina BabyLock).

God Fortsättning!

Dödergök sa...

Å vilka fina grejer!
Syrran blev jätteglad för rävbodyn och lilla M är så fin i den. Den och brallorna har redan använts flitigt. (Jag gav bort dem i för tidig julklapp för ungen växer så det knakar.)

Elin-Märta sa...

Så väldans söt klänningen är, kan tänka mig att Elsa var bedårande i den.

Jag kommer gärna på fredag och syr lite! Kram!

Emilia sa...

Underbar Elsa-julklänning!

jenny sa...

Vilken fin body. Speciellt knäppningen. Kul att hitta din fina blogg.
-jenny-

Sofia / rufi design sa...

Å här kommer nästa ringning jag tänkt prova! Dock är min plan att nästa body ska få sån här knäppning på båda sidorna. Gillar dina grejer skarpt!