fredag 9 november 2012

Hejdå rödluvan!

När jag såg att nya numret av Ottobre rymde en raglanbody blev jag så nöjd - det har jag verkligen saknat i min mönstersamling! Jag var så nyfiken på att testa att göra en knäppning i ena raglansömmen. Men innan tidningen hann hem till mig så drog jag fram mitt egna raglanmönster i storlek 62 och voila!

Egentligen hade jag tänkt mig röda kantband, men så blev jag bekväm och tog turkosa eftersom coverpron ändå var trädd i turkost. Dessutom är ju interlocken från Hilco så himmelsk att kanta med!

Det fick bli gröna knappar eftersom jag tyvärr inte äger några turkosa. Längst ner i ärmhålet sydde jag en liten förstärkning så att kantbanden inte ska glipa där.


Om det är någon som är sugen på att vara testpilot för denna modell så hojta! Bodyn är din för 100 kr + frakt.

Material:
Sista snutten av Rödluvantyget från Liandlo, turkos mudd från samma ställe. Turkos hilcointerlock från Sydilla till kantband. 

Mönster:
Eget, dvs total omritat omlottbodymönster från ottobre 6/2007, eget helt framstycke samt egen knäppning i ena raglansömmen.

Sämsta:
Att min overlock har börjat göra hoppstygn på omotiverade ställen. Blir nog service för den på måndag.

Bästa:
Att Magnus är föräldraledig minst fyra fredagar framöver, inklusive denna. Tredagarshelg!!!

4 kommentarer:

Kristin sa...

Vad fin! Ett roligt sammanträffande är att jag också saknat ett raglanömster och häromveckan gjorde även jag om ett Ottobremönster till raglan med knäppning i sömmen. Bodyn blev fin i mina mått mätt, men inte alls jämförbar med dina alster.
Tyckte knäppningen var väldigt praktisk och lätt att ta på. Blir nog fler sådana bodys.

miastick sa...

Jag vill köpa! mia@mia-edvardson.se

Elin-Märta sa...

Vad fint det blev med knäppningen i raglansömmen! Ska jag absolut prova.

Kram!

Alice BraLLan sa...

Så fin!!! Ja visst är Hilcon ljuvlig!