söndag 1 januari 2012

Oväntad omlott

I fredags hade jag en minst sagt intressant sydag tillsammans med Jonna och Johanna. Vi hann lagom komma igång (dvs jag hann misslyckas med alla kantningar jag försökte mig på) när strömmen gick. Snopet. Vi höll modet uppe, klippte till lite extra, ritade mönster, men till slut lessnade vi även på det. Så hela sydagen drog hem till Johanna. Vilken rackarns otur! Men tur att vi kunde åka till ett hus med ström såklart.

En oväntad tillklippning blev denna body. Jag är helt tokkär i de nya klövertygerna från Ohlssons (jag har blått och rött också). Det gula tyget har en så underbart varm ton. 




Utmaningen var helt klart att fixa en hel omlottbody med kantbandaren. Och ja, det gick till slut! Sen att jag råkade ut för ett stort knapphaveri när jag väl var hemma, det är ju en annan sak. Tur att tanken med den här bodyn var att ligga här hemma och bida sin tid i väntan på eventuella framtida Esbjörner-barn. Tänk er en liten bebis i denna med vita små byxor till! :)


Mönster: 
Eget (typ) storlek 56/62.


Tyg: 
Gul klöverjersey från Ohlssons, vit interlock till kantband.


Sydagens sämsta:
Strömlöst i 2 timmar. Snacka om dålig timing!


Sydagens bästa: De fina plagg jag till slut fick till. Och så den härliga sygemenskapen såklart. När ska vi sy igen?







5 kommentarer:

Emilia sa...

Verkar som ni hade trevligt! Gott Nytt Kreativt År!

Smilla sa...

Mmm, underbar body! Håller med dig om att gulfärgen är underbar, jag brukar inte gilla gult men denna är så varm och fin!

Malin på pastill.nu sa...

Vilka fina saker du syr! Bodyn är helt underbar!

anna sa...

Hej!
Som vanligt när jag kikar in här så blir jag beundrad och imponerad av dina skickligheter med symaskinen! Du är så duktig, det skall du verkligen veta!
Fram i vår när jag vet hur stor gustav är till sommaren kommer jag slå till med en beställning. Vill ha något gult plagg men hittar ju inga i affären, då kan ju du få sy :) Men återkommer som sagt. Fortsätt pyssla och njut av det nya året som äntligen börjat!

pulver sa...

Galet fin! Kan verkligen föreställa mig en liten go nyföding i den ;)