tisdag 10 januari 2012

Finfina klöver

Jahapp, då var man föräldraledig i tre veckor. Jag började dagen med gott mod, men landade snabbt i verkligheten eftersom Elsa hade en utbrotts-morgon. Sen dess har det bara gått uppåt som tur är :)

Idag passade jag på att fota den här tröjan som blev klar häromdan. Den har legat halvfärdig någon vecka, men jag har inte velat ta bort kantbandaren från coverpron, alltså har jag inte kunnat fålla. Men nu kände jag att det var dags att testa den aviga trippelsömmen.


 Lite läskigt var det allt, men jag tror det blev bra? Vet ju inte riktigt hur den ska se ut? På höger sida av maskinen så finns det ju ett reglage som verkar styra utseendet på den aviga trippelsömmen. Jag sköt det till vänster och följde de rekommenderade inställningarna för trådspänning. Vad är det där för reglage egentligen? Borde kanske läsa instruktionsboken...




Mönster:
Ottobre Creative Workshop 301, strl 92.

Material:
Underbar klöverjersey från Ohlssons, interlock från jny till kantband. Klövertyget ser ju rätt dassigt ut på den övre bilden, men det blev också en rätt kass bild. Färgerna på den nedre bilden stämmer bättre överens med verkligheten.

Bästa: 
Att jag kan göra snabbsprundet med kantbandaren. Och att jag vågade testa den aviga trippelsömmen.


Sämsta: 
Att jag inte har några roliga beställningar att knåpa på. Hjälp mig, gott folk! :)

9 kommentarer:

Sara sa...

Fin kombination, som alltid!
Ni verkar komma bra överens, du och din CoverPro. Kul! Jag har ett starkt ha begär efter en, men det får vänta.

Smilla sa...

Ooh, så fin!! Marint och rött är så snyggt tillsammans!

Det där med föräldraledigthet är lätt att göra rosenskimrande... och alla dagar är inte så rosa i kanten... Men ganska härliga ändå (iaf när de är slut ;))

Linnéa sa...

Jätte fin tröja!

Jag har oxå ganska nyligen köpt en Coverpro och funderar oxå över det där reglaget. Har inte hittat något i instruktionsboken men jag kan ju ha missat det. Om du kommer på vad den är bra för får du gärna hojta till.

Le Petit sa...

Jättesöt tröja! Fint med de röda kantbanden till det blå klövertyget. Det ska jag komma ihåg när jag ska använda mitt nyinköpta klövertyg.

Två Små Gryn sa...

Gillar sprundet, så smidigt! Underbar tröja.

Retroknappen sa...

Jag nästan svimmar! Gud så snygg!! De där klävertygerna är ju farligt snygga! Och jag som är pank. : (

Retroknappen sa...

Hade nog svimmat där ett tag. Det heter ju klÖver och inte kläver... ; )

Sofia / rufi design sa...

Älskar den här tröjan! Så fin!

Nusse sa...

Verkligen fin! Härlig röd färg!