fredag 6 januari 2012

Snabba valar

Efter två sjukdagar i veckan, blev det bara en arbetsdag kvar innan det blev helg igen. Inget fel med det :) Idag tar vi det lugnt, just nu kollar Elsa på Bamse i mitt knä, medans jag bloggar.

Inför förra fredagens sydag klippte jag till den här bodyn. Ville testa mitt omgjorda omlottmönster från Ottobre, fast med helt framstycke och snabbsprund.

Sysugen som jag var började jag sy ihop bodyn redan kvällen innan, och det var då jag verkligen insåg vilken tidsbesparare kantbandaren är. Om jag inte varit tvungen att sprätta lite (nybörjarmissar) så hade det tagit en halvtimme för mig att sy ihop bodyn. Jisses!

Jag är till salu!

Jag blev väldigt nöjd med bodyn iallafall, och de nya knapparna gör ju att helheten blir så mycket finare!

Mönster: 
Typ eget i storlek 62/68

Material: 
Supermjuk valinterlock från Stoff och Stil, interlock till kantband från Jny.

Bästa:
Att bodyn blev så söt, och att jag och kantbandaren kommer så bra överens. Och knapparna såklart. Som godisar!

Sämsta:
Att jag är så toktrött idag. Hela kroppen strejkar. Jag får skärpa mig till kvällen då vi får besök av goda vänner, med hemgjord pizza och fruktsallad i sikte.

7 kommentarer:

Alice sa...

Åh så snygg! Färgkombinationen rött/blått/vitt är svårslagen. Lite avundsjuk på norrmännen (och holländarna och islänningar och fransmännen och några till....). Jag visst är CoverPron underbar. Skönt att det går så bra med den.

Trådförvaringen nedan är ju underbar. Min är lite mer simpel, blommpinnar som jag satt fast i en masonitskiva och målat vit. Men det fungerar det med. Nu måste jag däremot bygga ut den (fick hela Bibbis sortimen i julklapp av maken... *mums*)


Sv: Åh, man tackar! Inte illa att få komplimang för sig själv

OYB sa...

Jättesnygg! Kobon marin/röd/vit slår aldrig fel!

Karin Ström sa...

Åh, vad fin Anna!
Hur mycket kostar bodyn?
Kram

Karin Ström sa...

Ja, jag vill gärna köpa den! Kan passa mycket bra till framtida barn... Du är så duktig och har verkligen känsla för färg- och tygkombinationer!

Pysselpralinen sa...

Heltjusigt!
Hoppas att du fick en skön helg och att kroppen och knoppen nu är återställd efter lite sömn. Fruktsallad har varit grejen hos oss också i helgen, måste vara bristen på sol som kräver sin rätt! Fast egentligen är det nog de senaste veckornas chokladfrossa som jag försöker detoxa mig ifrån. ;-)

Två Små Gryn sa...

Gillar verkligen färgkombinationen!

Retroknappen sa...

Vilken fin färgkombo! Ska sy nåt till en liten släkting som ska födas snart och jag har en bit valtyg som ligger och väntar på att bli sydd i så jag kanske härmar dig lite. ; )