söndag 8 januari 2012

Prickiga jeans

I somras hann jag med ett snabbt besök på Stoff och Stil i Göteborg (innan danmarksfärjan skulle gå). Stoff och Stil är ju riktigt bra på bastyger tycker jag, men har inte så roliga mönstrade trikåer. Där och då föll jag iallafall för det här prickiga jeanstyget. Alldeles lagom tjockt för att sy till barn, och väldigt snyggt i färgen!

Först häromdan blev tyget ett plagg. Jag använde mig av byxmönstret från Ottobre 4/2011, smalnade av lite upptill och tog av 0,5 cm upptill. Resultatet blev ett par riktigt snygga byxor som Elsa kommer kunna ha länge.



Jag vet inte om Elsa är lika förtjust i dem dock. "Av byxor, tajts istället" upprepades otaliga gånger under tiden de här var på. Antar att byxorna och Elsa behöver ha en liten tillvänjningsperiod.




Jag funderade på om jag skulle göra framfickor, men skippade dessa till förmån för bakfickor. De piffades till med en liten spets, min favoritvariant faktiskt. 5 kr/m från Göksäter. Det är inte illa :)


Nu är det dags för kvällsdusch, kanske en sväng i syrummet och till slut en tallrik fil med nygjord musli. Sen blir det hyfsat tidigt is säng. Jag ska ju ändå jobba imorrn. Sen blir det tre veckors föräldraledigt med inskolning på förskolan. Jag klagar inte :)

7 kommentarer:

Thea sa...

Å vilka fina. Och snyggt med spetsen. Jag har aldrig varit på Stoff och Stil men skulle bra gärna vilja det...

Smilla sa...

Jättesöta byxor, spetsen är så fin som detalj!
Jag vill också till stoff och stil, man vill ju nypa på tygerna och inte bara beställa på nätet :(

Föräldraledighet några veckor i vintermörkret låter härligt :)

Fangoria sa...

Verkligen jättefina, prickarna och spetsen blev så söta ihop!

Sandra sa...

Vilka charmiga.

Två Små Gryn sa...

Synd att hon inte är så förtjust i de fina byxorna, gillar spetsen på fickorna!

Linda sa...

Så hemskt fina!! Gillar att matcha söt spets på cool modell. Man skulle ju ha ett par själv...

malida form sa...

Jättesnygg kombination med spets till jeanstyg!
Tycker dessutom att dina bilder blir så snygga i bloggen - hur gör man för att ta bort bakgrunden så som du gjort på de här bilderna?