fredag 13 januari 2012

Glada elefanter!

Häromkvällen gick jag ner och nöjessydde lite. Ja, det blir en hel del sånt nuförtiden. Det är ju så galet roligt att sy med kantbandaren! Skulle kunna producera body efter body efter body...

Till julmarknaderna sydde jag en body i de petrolfärgade elefanterna med rosa kantband, men den fastnade aldrig på bild. Nu blev det en liten favorit i repris.

Jag är till salu!

Den ser ju lite sne ut i grenen, och kantbandet verkar liksom lysa i neon, men ni vet. Den är finare i verkligheten


 Nöjessömnad från början till slut!

Mönster:
Eget, storlek 62/68.

Material:
Elefantjersey och randig jersey från Znok, rosa interlock till kantband, Jny.

Sämsta: 
Vädret. Hallå, spöregn och storm? Var är mitt fina promenadväder? 

Bästa: 
Jag sov till nio imorse. Elsa har varit på toppenhumör hela dan. Och nu är det helg! Tjoho!

10 kommentarer:

Sandra sa...

Superfin!

Kanske jag borde försöka jobba på mitt förhållande med min kantbandare, det är så många som verkar ha en sådan härlig relation med dessa =)

Memmels morot sa...

Åhh, fin! Jag har inte kommit igång med min elefant-body än, det är så svårt att välja kantband. Jag tror jag får sy en i det bruna elefanttyget först... Ha en skön helg!

Två Små Gryn sa...

Elefant tyget är så fint! Visst är det alltid roligast att nöjes sy, utan att känna sig stressad om man har mycket beställningar.

Syserine sa...

Supersnygg! Vad duktig du är att bandkanta!

Emilia sa...

Kul att du får nöjessy lite - fin body!

Karin S sa...

Anna! Jag skulle kunna köpa allt det du syr. Du är så duktig! Och än mer imponerad är jag efter att jag har fått se ett alster irl så att säga. TACK för bodyn som damp ner i brevlådan idag! Så fin!

Fangoria sa...

Ursöt! Fint med blått och rosa!

Sofia / rufi design sa...

Allt du syr är så snyggt! Längtar så efter den där känslan med bandkantaren. Tusen tack för tipsen! Tycker jag börjar få sömmen på rätt plats nu, Är alla andra inställningar jag tappat bort totalt efter alldeles för mycket pillande.. Har du några bra tips? Och igen, tack för preppen, nu sitter jag här och försöker med cp:n igen!

Pernilla sa...

Jätte härlig boddy snygg färg kombo =)

Svägerskan sa...

Å vilken fin body! Helt i min smak :)