onsdag 18 januari 2012

Först och främst...

...vill jag be om ursäkt. För att min blogg håller på att förvandlas till nån himla bodyredovisning. Men så mycket mer har jag inte att komma med just nu. För min sylust är liksom puts väck. Jag har inga idéer om vad jag ska sy. Inga beställningar. Elsa behöver inget. Plockar bland tygerna och känner - näääää. Konstigt är vad det är.


Så det blev till att gräva lite i arkivet. Den här glada skapelsen kom till för några veckor sen. Det är faktiskt det första riktiga plagget jag syr av det härliga stadentyget, och för mig var rött ett självklart val till kantband! Men det är det nästan alltid, finns det rött i tyget så är det i 9 fall av 10 rött jag väljer att plocka upp.

Jag är till salu!

Mönster: 
Storlek 68 med utgångspunkt i Ottobre 5/2006


Material: 
Underbart mjuk interlock från Strömming, interlock till kantband från Jny.


Sämsta rent allmänt: 
Att jag är så förbenat trött och inte har lust till något.


Bästa rent allmänt:
Att Elsas inskolning går bra (förutom att hon vägrar att somna på förskolan) och att jag antagligen kan räkna med lite egentid på fredag. Hoppas sylusten har återvänt tills dess!

9 kommentarer:

Memmels morot sa...

Så fin body - igen! Rött är verkligen fint att kanta med. Jag tycker inte alls det gör något att du visar upp bodysar i vart och varannat inlägg, dom är ju så fina och olika. Dessutom skriver du ju om mer än bodys!

Jonna och jag beställde också knappar från etsy, svårt att låta bli när du skiver ett sånt inlägg... Vi fick dom i alla fall idag och ojoj så fina dom är. Dessutom får jag låna mammas overlock snart, ska hämta den i helgen...

Vi pratade om sydag den 11 februari kanske, inget är bestämt än, när kan du?

Emmas dagar sa...

Jag har inget emot att titta på dina fina bodysar.
Men du kanske ska leta fram ett garnnystan och ett par stickor ett tag ;-)

Smilla sa...

Jättesöt body!
Staden tyget är så härligt, rött var vlädigt snyggt till!
Tråkigt att sylusten är låg, men i detta vintermörker är det lätt att hamna i soffan på kvällen :)

Fjällsnipans Alster sa...

Inte gör väl det något att du "bara" visa dina fina bodysar. Är ju kul att bara kolla på vad du har sytt för fint.
Jättefin kombo på den här tycker jag... Och jag är så sugen på att köpa en av dig... Men jag ska hålla mig en lite stund till :) Får en liten i mars och vet inte vad det blir än.

Skulle tro att din sylust bara finns runt hörnet... Ta en paus vett ja!

Två Små Gryn sa...

Det är inte lätt när man har tappat sylusten och man har inget som man behöver sy. För mig hjälpte det att virka och sticka lite för att få tillbaka sylusten.
Söt body du har sytt!

Jonna sa...

Fin blev den, och tänk så annorlunda tyget ser ut när man kantar med rött istället för turkost som på Ingrids tröja:)

frualderblad sa...

Hej Anna!

Jag väntar på trosor....

Väldigt fina de där prickiga byxorna du sytt. Jag är på jakt efter jeanstyg som är blå/vitrandigt. Jag har börjat leta lite på nätet men det är ju en djungel att leta tyger här. Har du några tips eller har du möjligtvis sett sånt tyg någon stans?

Kram Charlotta

KÄMPA by JP sa...

det är alltid roligt att se dina alster på bild! Jag har precis beställt knappar från etsy. Kan knappt hålla mig de dagar leveransen tar! Har beställt tyg från "mina små" med, det väckte sylust för mig! Annars är det ju spännande med nya utmaningar. Har du utmanat dragkedjorna? Det håller jag på med för tillfället. Återvinner dragkedjor från gamla plagg och övar :)

Memmels morot sa...

Hmm, brunt funkar ju alltid, men turkos är absolut bättre! Annars verkar det ju poppis med orange eller rosa, men det är inte min grej iaf. Kram!