onsdag 11 januari 2012

Mamma med smak

Före jul fick jag en beställning till en liten skånepåg! Hans mamma har tidigare beställt riktigt snygga kläder, och självklart valde hon klockrena kombinationer även denna gång!


En väldigt snarlik tröja har ni tidigare sett hos W-collection (vem blir inte inspirerad av henne liksom? :)) Och så en body som jag bara älskar. Här ser den ju lite blek ut, men tyget är verkligen fint i färgerna, och i en väldigt skön kvalitet, mjukt och tunt.


Mönster:
Tröja från Ottobre 4/2010. Upplever att mönstret är stort i storlekarna, så jag sydde en 74 och siktade på storlek 80. Någon som känner igen sig?
Body i storlek 80, ursprung från Ottobre 6/2007 med en del egna förändringar.

Material:
Rävjersey och randigt från michas, svamptyg från Znok. Röd interlock till kantband från Jny.

Sämsta:
Att mammaambitionerna gick upp i rök idag med.

Bästa:
Massor. Att jag fick vara på öppna förskolan med Elsa och knyta nya kontakter. Att jag ska ha ett litet "home-party". Att jag varit på Ohlssons och shoppat. Att jag och fina vännen fikade macka på stan en vanlig onsdag. Att jag är så himla sy-inspirerad. Min nya toppenmaskin. Nya Ottobrenumret. Ja ni hör, jag lyckas minsann hålla humöret uppe trots mammamotgångarna!

2 kommentarer:

Liten kulla och mas sa...

Härliga kläder! Mycket fint du gör.

Retroknappen sa...

Rävtröjan var ju grym! Riktigt snygg kombo!