onsdag 4 januari 2012

Hyllning till far

Vem drömmer inte om bra förvaring i syrummet? Hur man än gör så är det riktigt svårt att hålla ordning på alla pinaler. För att inte tala om trådrullarna, speciellt sen jag blev med coverpro. De är liksom överallt.


Häromdan kunde man se en riktigt fin lösning på problemet hos Strömming. Jag skickade en länk till min pappa med kommentaren: Snääääääälla pappa. Tre dagar senare ser det ut såhär i syrummet:



Tada! Visst är det tjusigt. Så himla fint och praktiskt! På de två nedersta ribborna sitter pinnarna lite glesare för att få plats med overlockkoner. Som en extra liten finess så kan man justera vinkeln på ribborna.




Har jag inte en alldeles underbart snäll pappa?

15 kommentarer:

Liten Lucky sa...

Vilken underbar PAppa du har!!!!

Elin-Märta sa...

Vad snyggt det blev! Jag har funderat på vart man kan få tag på ett bra ställ för sytrådarna, det är helt enkelt en händig och snäll far man behöver! :-)

Smilla sa...

Åh, vilken bra förvaring för tråden! Och snabb pappa du har.

Kom just på att jag har en mamma som gillar praktiska lösningar, är nybliven pensionär och gillar att snickra...jag tror bestämt att jag ska skicka ett litet mail till henne :)

Le Petit sa...

Snyggt! Vilken snäll och duktig pappa du har! =)

Åsa Tidqvist sa...

ah, så jäkla snyggt det blir så här! Jag MÅSTE göra!! Elelr, inte JAG kanske, men min snickare till man ;)

Fröken Pimpinett sa...

En riktig superpappa! Superelegant sätt att förvara all sytråd på.

Elin sa...

Ja vi har allt världens bästa pappa! Vad fint det blev med färgsortering på rullarna och allt. Kram // Elin

od Andulky sa...

Åhh... Avis!!!
Ska nog önska mig ett sånt nästa jul :-)

Anonym sa...

Ljuvligt! Sy fint och så bra! med både anordning och far :)

Wcollection sa...

Ja, det må jag säga....snälla pappor är inte fyskam;)

Två Små Gryn sa...

Smart idé och en underbar pappa!

Syserine sa...

Ingen pappa och ingen snickare i min omgivning.. Skulle jo kunde fixa det själv. Ska få nytt syrum om någon månad, inte till det större tyvärr, barnen behöver mitt stora rum.. men desto större behov av bra förvaring! Våra symaskiner borde ha en date!

Susanna sa...

Nej detta hade jag missat! Snyggt! Vilken pappa du har! :) Ännu bättre lösning än min! :)

Kicki sa...

Wow! Hur når man honom?
Din pappa alltså!! ;)
Han kunde ju tjäna grova pengar på det här! =)

Mia sa...

Underbar pappa!

Undrar om man nu kan länka till din bild och säga snäääääääääääälla så kanske trådrullehållarna utvecklas ytterligare?