tisdag 3 januari 2012

Knappfrossa!

För några veckor sen bloggade Tinni om knappar som hon hade köpt via etsy. Ha-begäret slog till starkt och ögonblickligt. Så passande att det snart var jul!


Jag instruerade min man väldigt noga om vilka knappar jag ville ha och hur man skaffade dom. Sen var det bara att vänta på julafton :)



Det var faktiskt galet svårt att välja. Jag kunde ju knappast önska mig alla knappar. Om man inte ville ha femtio av varje så fick man köpa blandade färger, och det var alltid någon färg i blandningen som jag absolut inte ville ha. Ja, ni vet hur det kan bli.

Nu när de är här så är jag så nöjd! De är så himla snygga, och funkar bra att sätta med prymtången (säg inget till Bibbi). Metallringen och "handelen" kan vara lite svår att få dit, men det funkar. Knapparna verkar sitta bra och är inte riktigt lika hårda som prymknapparna.

Och priset då? Mannen kommer inte riktigt ihåg vad han fick betala, men nånting mellan 400 och 500 kr. Antalet knappar? 350. Inte illa tycker jag.

Är du också sugen på knappar? Här hittar du dom. 

6 kommentarer:

Marina sa...

Jag har fått ett tips ang. hanen, man sätter en dubbelhäftandetape i botten av insatsen på prym-tången. Jag har inte testat det själv ännu.

Pysselpralinen sa...

Himla bra det där med en tydlig instruktion av hur man kan köpa presenterna. Egentligen tänkte jag enbart skriva en Etsy-önskelista i år, men hann inte riktigt med. För där skulle jag kunna handla ihjäl mig! :)
Måste nog ändå göra det inför födelsedagen...;)
Tänk vad jag lär mig mycket här på din blogg, hälften av orden förstår jag ju inte, hade ingen aning om vad en prymtång är! Och jag som trodde att jag var lite bra på svenska.;)

Åsa Tidqvist sa...

åh, måste ha!!

Alice sa...

Åh vad underbart! KAM-pressen i all ära, men jag kan inte komma ifrån att jag tycker denna typ av knappar är snyggare.

Även på mina originalprym från Bibbis lossnar den ena sidan i prymtången.

Emilia sa...

Som smarties, synd att det dröjer till nästa jul ;)

3eXter sa...

Just själva ringdelen kan vara lite lurig att få att fastna i tången. Glöm inte att verktyget slits heller, den vita plastpluppen ;)och behövs bytas ut ibland. Jag säljer sånna där knappar också i min e-handel, både ring och täckta i massor av färger, jag tror det är samma som du har Anna.