måndag 22 oktober 2012

Massor med mys

Även om Erik har sina sovardagar så väljer han väldigt sällan att sova när Elsa är på förskolan. Då vaknar han ofta precis när jag har kommit hem med vagnen, och vill hellre sova nära mamma. Alltså blir det en hel del tid med Erik i babybjörnen, och man kan faktiskt pyssla i syrummet då också, även om allt tar lite längre tid och är aningens osmidigt...

De här byxorna klippte jag till för någon vecka sen när jag hade Erik på magen. Jag var verkligen slarvig när jag ritade ut mönstrena och klippte till, det är så svårt att böja sig eller sitta med babybjörnen på magen. Skönt att resultatet ändå blev såpass bra! Riktigt mysiga och sköna byxor som passar på förskolan. De kommer att passa länge också eftersom jag tog till dem en del på längden.

Material:
Velour och Mudd från Stoff och Stil, randigt från Ernst.

Mönster:
Jag har utgått från byxmönstret i Ottobre 4/2011. Egna fickor och så är byxorna förlängda, samt något utställda i benen för att få en puffig effekt. 4-5 centimeters förlängning av mönstret i storlek 92, ja det motsvara nog en 98-104. På bredden är det lagom trots att min Elsa är lite rultig. Mönstret är ganska stort i storlekarna med andra ord

För övrigt:
Har jag lite svårt att veta hur jag gör bra dagar med två barn. Jag bävar lite inför veckan. Håll tummarna för mig att jag ror det här mammaledighetsprojektet i land.


2 kommentarer:

od Andulky sa...

Fina!

Linnéa sa...

Ser jätte mysiga ut! Behöver oxå fylla på med mysbyxor att ha innanför ytterkläderna.